top of page

VOORSTELLEN

LR_BCBM_Groep_01.jpg

BCBM is in 2012 begonnen als eenmanszaak en groeide al snel uit tot VOF met administratief medewerker en stagiaireplaats. Daarnaast is BCBM sinds 2015 ook een Franchise-organisatie en de eerste Franchisenemer is begin 2015 gestart met haar werkzaamheden. BCBM wordt jaarlijks gecontroleerd door accountant en de rechtbank.

 

Ons uitgangspunt is dat u uw eigen pad loopt en zelf de verantwoordelijkheid neemt die u aan kan. Wij stimuleren een goede samenwerking en leggen de nadruk op een concrete en transparante communicatie onderling. Daarnaast werken we ook samen met uw netwerk, zoals ouders en betrokken hulpverleners, zoals ambulante begeleiders.

 

De meerwaarde van BCBM is dan ook de ervaring met werken met multi problem situaties en de complexiteit van communicatie voor u en uw netwerk, zoals ouders en andere hulpverleners. Dankzij goede samenwerkingsverbanden met verschillende partijen, weet BCBM wie er ingeschakeld kan worden om uw woon- en leefsituatie te verbeteren of op te lossen. Het digitale tijdperk verplicht ons hierin mee te denken waardoor u 24/7 inzage heeft in uw dossier.

 

Ieder mens is uniek en heeft een eigen pad een eigen plan een eigen doel.

 

SHpf.jpg

Sandra van Houts

 

‘Ik vind het belangrijk om kwaliteit te bieden en tijd te maken voor cliënten, zeker in de hectiek van de huidige maatschappij.’

 

In 2013 heb ik BCBM opgericht omdat ik voor mezelf wilde gaan werken als bewindvoerder, curator en mentor. Voordat ik professioneel bewindvoerder werd, heb ik ervaring opgedaan in de financiële dienstverlening waar ik adviserend werkte voor particulieren en adviseurs met betrekking tot sparen, assurantiën, hypotheek en pensioen. Binnen de gezondheidszorg werkte ik als zorgcoördinator en persoonlijk begeleider in de zorg voor verstandelijk gehandicapten. In mijn huidige werk kan ik mijn achtergrond in de financiële wereld en in de verpleegkunde goed combineren. Ik hou van de afwisseling in mijn werk. De ene dag ben ik op kantoor administratief werk aan het doen, de andere dag ga ik er op uit om persoonlijke gesprekken te voeren met cliënten.

Joost de Vries

 

‘De menselijke maat is belangrijk voor mijn werk.’

 

Ik werk sinds 2014 bij BCBM. Ik zorg ervoor dat de systemen en de website up-to-date zijn en goed werken. Mijn IT-opleiding en ervaring als systeemontwerper en programmeur komen hierbij goed van pas. Verder verwerk ik de post en ben ik werkzaam in het HR-management. Ik vind het belangrijk dat alles achter de schermen werkt zodat BCBM steeds beter wordt en de cliënten goed geholpen kunnen worden. 

 

Dat betekent voor mij dat ik werk met de menselijke maat. Binnen BCBM werken we met mensen, mensen die allemaal anders zijn. Niet twee cliënten zijn hetzelfde. Daarom vind ik het belangrijk om rekening te houden met de individuele verhalen en situaties van cliënten om hen hulp op maat te kunnen geven. Het werk dat wij bij BCBM doen is mensenwerk en geen wiskunde of papierwerk.

JVpf.jpg
PBpf.jpg

Plony Beelen

 

‘Ieder mens is uniek en verdient een eigen aanpak voor hulp en ondersteuning’

Sinds begin 2015 werk ik als zelfstandig bewindvoerder en curator bij BCBM. Incidenteel ben ik ook mentor, dit doe ik alleen in combinatie met bewindvoering.

Voordat ik als franchisenemer bij BCBM begon, heb ik werkervaring opgedaan in verschillende functies en werkvelden binnen het sociale domein. Zo heb ik gewerkt als groepsleidster voor kinderen met een visuele handicap, verstandelijk beperkten, psychiatrische patiënten en gedetineerden.

Als beleidsmedewerker en manager werkte ik bij het ministerie van Justitie, binnen het gevangeniswezen, de jeugdzorg en TBS-sector. Veel kennis en werkervaring deed ik daar op, maar ook  in mijn persoonlijke leven groeide de levenservaring.

Met de opgedane kennis en kunde wil ik me nu inzetten voor de individuele mens die hulp nodig heeft op financieel (bewindvoering) en psychosociaal-maatschappelijk terrein (mentorschap en curatele).

Hoe de hulp er uit ziet wordt steeds per persoon bepaald en is afhankelijk van de situatie waarin een cliënt zich bevindt. Waar mogelijk houdt de cliënt verantwoordelijkheid en zal ik cliënten daar ook op aanspreken. De ondersteuning is dus niet voor iedereen gelijk, het is echt maatwerk. 

Ook al ben ik zelfstandig ondernemer, het werken met collega’s binnen de franchise-constructie biedt veel voordeel waarbinnen waarneming en kennisdeling gewaarborgd wordt.

Ria Brood

 

‘De rode draad in mijn werk is het zorgen voor mensen.’

 

Ik ben sinds februari 2017 als bewindvoerder, mentor en curator bij BCBM aangesloten. Ik ben begonnen in de verpleging, daarna ben ik in de financiële sector van het bankwezen gaan werken. Vervolgens ben ik zelfstandig als Seniorenadviseur werkzaam geweest. In mijn huidige werk kan ik mijn achtergrond in de zorg en financiële sector goed combineren. De rode draad in mijn werk is het zorgen voor mensen. Ik wil geen werk waarvoor ik achter een bureau moet blijven zitten, ik wil de handen uit de mouwen steken en in contact zijn met mensen.

 

Ik geniet ervan om bezig te zijn, om bij te blijven met wat er in de wereld gebeurt en om een uitdaging te hebben. Als ik een doel voor ogen heb, ga ik daarvoor, met alles wat ik in huis heb. Ik wil mijn cliënten ondersteunen en helpen om zelfredzaam te worden. Belangrijk voor mij is dat ik mijn cliënten hun zorgen uit handen kan nemen, zodat zij meer rust en stabiliteit in hun leven krijgen.

RBpf.jpg

Peggy Schöner

‘Ik hou ervan om oplossingen te vinden en zaken te regelen.’

Ik werk sinds september 2016 als administratief medewerkster bij BCBM. Ik verwerk de post en hou me bezig met de cliëntenadministratie. Ik regel wat er geregeld moet worden en zorg ervoor dat alles netjes geordend wordt. Ik ben mijn hele werkzame leven administratief, commercieel en ondersteunend actief. Voordat ik bij BCBM ging werken heb ik verschillend ondersteunend administratief werk gedaan, onder andere bij makelaars, groothandelaren en in het bankwezen. Daarnaast heb ik ook een tijdje als paardentrainer gewerkt. 

 

Ik hou ervan om oplossingsgericht te werken en ervoor te zorgen dat mijn collega’s, dankzij mijn werk in het organiseren van de administratie, nog beter hun werk kunnen doen. Bij BCBM geniet ik ervan om te zien hoe er respectvol en persoonlijk met cliënten en onderling met collega’s wordt omgegaan. 

Suzanne Roovers

 

‘Mensen rust geven in hun leven, zodat ze geen stres meer hebben over hun financiën en bijvoorbeeld weer gewoon, normaal boodschappen kunnen doen, dat geeft mij voldoening.’

 

Ik ben sinds juni 2017 werkzaam bij BCBM als assistent bewindvoerder. Sinds januari 2021 heb ik de overstap gemaakt naar de functie zelfstandig bewindvoerder, aangesloten bij BCBM. Voordat ik bij BCBM begon, heb ik 20 jaar als administratief medewerker op een assurantiekantoor gewerkt. Daarna heb ik als assistent bewindvoerder de papieren gehaald en de ervaring opgedaan om zelfstandig bewindvoerder te kunnen worden.

 

Ik hou ervan dat geen één dag hetzelfde is op mijn werk. Ik vind het leuk om contact te hebben met cliënten en om ervoor te zorgen dat zij krijgen wat ze verdienen. Het geeft mij voldoening om cliënten te helpen hun leven te verbeteren en om hen rust te geven in hun financiële situatie. Door mijn werk kan ik cliënten bijstaan en helpen, zodat ze geen stress meer hebben. Het doel van mijn werk is dat cliënten weer een gewoon leven kunnen leiden, waarin ze bijvoorbeeld normaal boodschappen kunnen doen zonder zich zorgen te hoeven maken of er wel genoeg op de bankrekening staat.

Hans Fiolet

 

Het helpen van mensen, om rust in hun financiën te krijgen, ze daarbij goed te begeleiden en duidelijk en eerlijk te communiceren staat bij mij hoog in het vaandel.’

 

Ik ben sinds oktober 2017 als zelfstandige beschermingsbewindvoerder aangesloten bij BCBM. Ik ben al mijn hele leven werkzaam in de financiële wereld. Voordat ik bij BCBM terecht kwam, werkte ik in het bankwezen, waar ik ook mensen hielp met hun financiën. Op een gegeven moment vond ik het werk bij de bank te onpersoonlijk, omdat je niet de ruimte hebt om mensen echt te helpen. De persoonlijkheid en de mogelijkheid om mensen rust bij en overzicht van hun financiën te geven vond ik in het werk als bewindvoerder.

 

Bij schulden krijg ik de kans om cliënten te helpen om hun schulden op te lossen. Als er cliënten bij mij komen zonder schulden kan ik hulp bieden bij hun financiële vragen. Bij mij staat het hoog in het vaandel om mensen hierin goed te begeleiden en daarbij ook duidelijk en eerlijk te communiceren.

Jolanda van Genk

 

‘Ik wil goed werk leveren en de volle 100% geven voor de cliënten.’

 

Ik werk sinds september 2018 als assistent bewindvoerder bij BCBM. Ik hou me voornamelijk bezig met het administratief verwerken van wat er met de cliënten besproken is. Ik vind het leuk om achter de schermen ondersteunend werk te doen dat soort werk heb ik dan ook jarenlang in het bankwezen bij de Rabobank gedaan en nu dus bij BCBM.

 

Ik hou van mijn baan en vind het belangrijk om goed werk te leveren en de volle 100 procent te geven zowel voor de cliënten als voor mijn collega’s. Daarom let ik er op dat alle harde werkers bij BCBM op tijd eens pauze nemen om daarna weer met een fris hoofd terug aan het werk te gaan. Ik ben er voor mijn collega’s en samen met de bewindvoerder sta ik klaar om de cliënten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Rey Nerway 

 

‘Ik streef graag naar een stabiele financiële situatie voor cliënten.’

 

Ik ben sinds september 2021 werkzaam bij BCBM als assistent bewindvoerder. Voordat ik bij BCBM begon, heb ik als incassomedewerkster gewerkt bij deurwaarderskantoren en incassobureaus. Ik heb er bewust voor gekozen om een carrière switch te maken en over te stappen naar een maatschappelijk functie waarbij ik cliënten kan helpen.

 

Ik ben nauwkeurig, zakelijk en behulpzaam ingesteld. Ik streef graag naar een stabiele financiële situatie voor cliënten.

Sandy Peeters

 

‘Door rust te bewaren en de mens achter het verhaal te zien streef ik er naar om meer balans en stabiliteit te creëren.’

 

Ik werk sinds maart 2022 bij BCBM als assistent bewindvoerder en sinds september 2022 ben ik ook werkzaam als assistent mentor. Ik heb daarvoor een aantal jaar in de accountancy gewerkt. Daarna heb ik me laten omscholen naar de zorg en heb ik ruim 15 jaar in de ouderen- en gehandicaptenzorg gewerkt, waar ik verschillende functies had. In de zorg werkte ik ook als budget coach, waarin ik mijn ervaring op het gebied van financiën en zorg kon combineren. Bij BCBM ben ik hiermee verder gegaan.

 

Ik zie dat het tegenwoordig door alle regelgevingen en wetten ingewikkeld is om je financiële situatie te overzien. Hierdoor is het lastig om erachter te komen wat je moet doen als het misgaat. Ik wil deze zorgen bij mensen wegnemen, zodat die zich kunnen richten op hun eigen leven, zonder de hele tijd aan hun financiële situatie te hoeven denken. Ik vind het belangrijk dat cliënten het leven kunnen leiden, zoals ze dat zelf willen en dat ze het zelf kunnen invullen zonder dat ze constant over hun zorgvraag moeten nadenken.

Gerika Hogerwaard 

 

‘Mensen administratief ontzorgen, dat is mijn passie.’

 

Ik ben sinds september 2022 als bewindvoerder bij BCBM aangesloten. Ik heb eerder als assistent bewindvoerder administratieve ondersteuning verricht in Gorinchem en daarvoor heb ik bij personeelszaken van de Hoop gewerkt.  Vanuit mijn zorghart ben ik het werk als bewindvoerder gaan doen.

 

Ik vind het fijn om mensen te kunnen helpen die vastlopen in het leven, die gestrest, geïrriteerd of hopeloos zijn door de neerwaartse spiraal waarin ze zijn belandt. Het is mijn passie om mensen administratief te kunnen ondersteunen en ontzorgen. Ik ben dankbaar dat ik de mensen die mij om hulp vragen kan helpen en er samen met hen aan kan werken om ervoor te zorgen dat hun financiële zaken op orde komen. Mijn baan is niet om het van mensen over te nemen, in plaats daarvan wil ik hen ondersteunen. Mijn werk als bewindvoerder blijft een samenwerkingsverband, dat alleen werkt als beide partijen een goede communicatie hebben en zich over en weer aan de afspraken houden. Zo brengen we het beste in elkaar naar boven.

Nanouk van Damme

 

‘Stabiliteit in je financiën is stabiliteit en rust in je leven.’

 

Sinds juni 2023 werk ik als assistent bewindvoerder bij BCBM. Ik heb een zorgachtergrond en na mijn opleiding tot woonbegeleider ben ik gaan werken in de gehandicaptenzorg. Van daaruit ben ik ook nog terecht gekomen in de psychiatrie en jeugdzorg. Het ondersteunen, begeleiden en waar nodig helpen van cliënten is wat ik in elk werkveld het aller belangrijkste vind.

 

In het werken als assistent-bewindvoerder kan en mag ik nog steeds mensen ondersteunen en eventueel begeleiden of helpen waar nodig, en kan ik ook op de langere termijn iets voor een ander betekenen. Ik vind het belangrijk om mijn eigen zaakjes op orde te hebben, en zo ook voor de cliënten. Daarnaast is ieder persoon verschillend en pas ik mijn werkwijze graag aan naar wat een ander van mij nodig heeft.

NDpf1.jpg
bottom of page